20.3 C
София
вторник, 21 май, 2024 г.

С електромобил на пътя – падане на батерията и пътна помощ

Не пропускай

Въпреки че е възможно да се изчерпи зарядът в електрическо превозно средство (EV), днешните EV дават на водачите много предупреждения, когато има опасност това да се случи. Въпреки че нивото на неудобство може да е същото, има две основни разлики между изтощаването на батерията на вашето EV и изчерпването на бензина.

Какво ще стане, ако батерията на електромобила падне до 0?

Ако шофирате EV, докато батерията загуби цялата си енергия, има малък риск от повреда на самото EV. Второ, въпреки че е невъзможно да отидете пеша до близкия контакт и да вземете галон електричество, пътната помощ обслужва също толкова добре електромобилите, колкото и с колите, задвижвани с бензин/нафта/газ.

Тази статия обяснява какво се случва, когато електромобилът остане без мощност и какво да направите, ако попаднете в тази ситуация.

Естествено, най-лесно е да напишете в търсачката „Пътна помощ София“ и да чакате, но все пак е по-добре да сте информирани какво се случва при изчепване на батерията, за да се опитате да избегнете подобна ситуация.

По какво се различава изчерпването на мощността в EV от изчерпването на бензина?
Много по-трудно е случайно да останете без енергия в EV, отколкото в превозно средство с изкопаеми горива. И двата имат измервателни уреди, които казват на шофьорите колко газ или електричество остава. Но ако пренебрегнат габаритите, между тях има разлики. Автомобилите на бензин/дизел уведомяват водача, че горивото му е на изчерпване, като издават визуално предупреждение на дисплея (и може би издават звук).

В същото време електромобилите предоставят множество визуални и звукови предупреждения, когато батерията започне да се изтощава. Някои електромобили също ще показват съобщения на навигационния екран, предлагащи на водача да отиде до близката станция за зареждане, преди батерията да е загубила целия си заряд.

Ако пренебрегнете допълнителните предупреждения, издадени от електрическо превозно средство в сравнение с колите на газ, можете напълно да изтощите батерията в EV, преди да очаквате. Докато електрическите автомобили показват приблизителния оставащ пробег, те изчисляват разстоянието, като използват информация, свързана с това как шофирате. Тъй като стиловете или условията на шофиране могат да варират, посоченият оставащ пробег може да не е точен.

Например, ако сте на 20 км от дома и се показват 30 км оставащ пробег, но трябва да изкачите наклон, преди да стигнете до вашия гараж и домашна зарядна станция, вие сте изложен на риск. Това е така, защото изкачването на хълм ще изразходва повече енергия от батерията, отколкото движението по равен път.

Ако зарядът на батерията ви свърши, има по-малък шанс да повредите нещо по колата, отколкото ако ви свърши горивото на двигател с вътрешно горене от гориво. Например, електромобилите нямат горивна помпа или горивен филтър, които могат да се повредят при работа на двигателя с празен резервоар за гориво. Електромобилът просто ще се забави и в крайна сметка ще се изключи напълно.

Какво се случва, когато батерията свърши?

Много електрически превозни средства ще преминат в режим на ниска мощност (известен още като „режим на костенурка“), когато батерията е почти изтощена. Понякога ще видите икона на костенурка на таблото. Когато бордовият компютър на автомобила изчисли, че няма да може да пътува много по-далеч, той може да ограничи мощността и ускорението, дори ако натиснете педала на газта.

Въпреки че трябва да се опитате да го избегнете, шофирането на EV в режим на костенурка е начин да поддържате колата в движение, докато не стигнете безопасно до точката за зареждане. Ако не можете да стигнете до зарядна станция, режимът на костенурка ви помага да излезете от оживена улица или поне да паркирате колата отстрани на пътя, докато чакате пътна помощ.

Какво да имате предвид, когато се обаждате на Пътна помощ

Пътната помощ може да спаси EV, заседнало отстрани на пътя, по същия начин, по който може и автомобил, задвижван с бензин. Въпреки това, преди да се обадите на пътна помощ, струва си да опитате да изключите и включите електромобила (познато от Windows :)), ако сте близо до станция за зареждане. След изключване и рестартиране някои електромобили могат да изминат допълнителна миля или две, но това не е гарантирано, че работи за всеки модел.

Някои компании за пътна помощ разполагат с камиони с опции за мобилно зареждане, които могат да зареждат вашия EV, когато дойде време за почивка, но те са рядкост. Най-често фирмата за пътна помощ просто ще теглят „умрялото“ EV до близкото зарядно устройство.

Когато теглите EV, жизненоважно е да запомните, че двигателите на автомобила генерират мощност, докато колелата се въртят. Това може да причини проблеми с прекомерна топлина или пожар, така че колелата на EV не трябва да се движат при теглене. По същия начин никога не трябва да дърпате EV с въже. Тегленето на EV изисква камион с бордова платформа или закачането на колата с предните колела във въздуха и задните колела на количка.

Електромобилите трудно се движат без заряд в батерията, но все пак можете да ги бутате. Електромобилите не разполагат със стандартна трансмисия, но можете да превключите повечето в „неутрална“, когато основната батерия е изтощена, защото захранването за това действие идва от отделна 12-волтова батерия. В зависимост от потреблението на енергия на автомобила, докато чакате теглене, като например използването на аварийните светлини, може да се наложи да прескочите 12-волтовата батерия дори след като заредите основната батерия на EV. Официалната услуга за пътна помощ, която идва с новите електромобили на Ford, ще прескочи 12-волтовата батерия, ако е необходимо.

Някои електромобили ще имат странности, които трябва да вземат предвид по време на процеса на теглене. Volkswagen ID.4 , например, изисква някой да седи на шофьорската седалка, докато колата е в „неутрално положение“, в противен случай тя ще превключи обратно в паркинг. Електромобилите на Tesla имат „Транспортен режим“, който позволява на колелата да се въртят бавно, така че можете да маневрирате с колата до около няколко метра върху камион с бордова платформа.

Цени за пътна помощ

Цените за пътна помощ за електромобили не са по-различни от тези за нормален автомобил, все пак колата се качва в каросерията на камиона и се премества до определена дестинация по аналогичен начин.

Все пак когато се обадите на фирмата, уведомете ги, че става въпрос за аварирал електрически автомобил, така че те да преценят дали трябва да изпратят конкретен камион за тази цел.

След ползването на пътна помощ

В зависимост от това къде ви отведе пътната помощ и следващата ви дестинация, чакането след изчерпване на енергията може да продължи от няколко минути до няколко часа. Просто включете, потвърдете, че батерията се зарежда и изчакайте вашето превозно средство да се зареди.

Ако зареждането не започне, следващата стъпка е да се свържете с поддръжката на марката на колата, изброени в ръководството на собственика.

Резюме

Електромобилите предупреждават водачите многократно, че енергията им е на изчерпване. Ако пренебрегнете тези сигнали, вашето EV ще се забави и накрая ще спре напълно. Обаждането на камион за теглене е добро решение, ако имате предвид няколко неща (като колелата да не се въртят по време на теглене). След като сте на гара, ще тръгнете отново веднага щом вашето EV има възможност да се зареди.

- Реклама -spot_img

Още статии

- Реклама -Какъв ТВ бокс ще препоръчате?

Най-новото