20.3 C
София
вторник, 21 май, 2024 г.

Кои хранителни добавки можем да приемаме целогодишно?

Всички знаем, че е препоръчително да приемаме определени хранителни добавки през зимата, за да стимулираме имунната система. За съжаление не само зимата поставя на изпитание нашата устойчивост.

Не пропускай

Хранителните добавки са една от обсъжданите и проучваните теми поради тяхната популярност и широко използване. И все пак около тях има много заблуди, които могат да повлияят на здравето ни, споделят от https://fitholic.bg/. Но ако следвате правилото, първо да изследвате нивата си на определени витамини и микроелементи и после да ги приемате, те никога не биха ви нанесли вреди.

И така, кои хранителни добавки можем да приемаме целогодишно?

  • Витамин Д

Много хора смятат, че могат да си набавят този витамин сами и да го поддържат в оптимални нива целогодишно. Ако изследвате неговите нива, вероятно ще останете неприятно изненадани. При почти всички хора той е в недостиг.

За съжаление ниските нива на витамин D водят със себе си редица нежелани последици, които рядко бихте свързали с него. При жените над 40-годишна възраст, например, той е задължителна целогодишна добавка заради намаляващата костна плътност. Може да се приема без почивки, ако го изследвате два пъти годишно.

При прием на големи дози vitamin d помислете за включване и на витамин К2 към ежедневната си рутина.

  • Магнезий

Абсорбацията на магнезия се извършва в тънките черва. В зависимост от количеството и формата му, тя варира между 30 и 80%. Останалото напуска тялото ви. При нормален прием няма странични ефекти и може да се приема целогодишно при нужда.

Така че ако сте подложени на непрекъснат стрес, имате често мускулни крампи и спортувате интензивно, можете да включите най-добрия магнезий в рутината си без колебание.

  • Рибено масло

Здравословните мастни киселини, като омега-3, са незаменими за човешкия организъм. Те помагат за намаляване на риска от увреждане на сърцето и действат благотворно на кожата, очите, паметта, наред с други неща.

Редовният прием на омега-3 увеличава „добрия” холестерол и намалява „лошия”. Положителен ефект можете да забележите дори при високо кръвно налягане и загубата на тегло.

  • Колаген

Въпреки че по правило жените се обръщат към колагена под формата на добавка за намаляване на бръчките, той е от полза за всеки. Особено за възрастни хора, бременни жени и хора с физически тежка работа или възстановяващи се от сериозна операция.

Колагенът може да подобри както състоянието на кожата, ноктите и косата, така и на костите, хрущялите и ставите. Той играе важна роля и във възстановяването на чревната стена. При често оригване и киселини той ще възстанови лигавиците и тези симптоми ще намалеят.

  • Пробиотици

Вероятно се сещате за тях единствено при прием на антибиотици? Проучванията обаче показват, че дългосрочната им употреба води до благоприятни промени в микробиома на червата и е абсолютно безопасна.

Пробиотиците ще ви помогнат в следните ситуации:

  • След курс на антибиотици
  • Когато храненето ви не е оптимално
  • Когато пътувате и се храните по-различно от обичайното
  • По време на бременност и кърмене
  • Като профилактика
  • При стомашни проблеми и киселини
  • При слаба имунна система
  • При хронична умора, апатия и липса на настроение.

И все пак, това че хранителните добавки не са лекарства, не означава, че не трябва да подхождате внимателно към приема им и да не превишавате препоръчителните количества.

- Реклама -spot_img

Още статии

- Реклама -Какъв ТВ бокс ще препоръчате?

Най-новото